Counter

"Hatha joga. Bezpieczne ćwiczenia dla ciała i umysłu" - M. Kirk, B. Boon & D. DiTuro

http://talizman.pl/183-joga-i-cwiczenia-fizyczne
Data wydania:
29.08.2014
Tytuł oryginału: Hatha Yoga Illustrated
Tłumacz: Elżbieta Piłasiewicz
ISBN: 978-83-64278-45-7
Wymiary:
165x240
Strony: 256
Cena:
49,90



Joga zawsze była dla mnie pełna magii i uroku. Zawsze próbowałam się zmotywować, aby praktykować ją w domu, ale zawsze znalazło się jakieś „ale”. Jednak od stycznia 2014 roku wszystko się zmieniło i zaczęłam chodzić na zajęcia z jogi trzy razy w tygodniu, a dodatkowo ćwiczyć w domowym zaciszu. Joga okazała się być złotym środkiem na wszystkie problemy i dolegliwości, nie tylko natury fizycznej. Okazała się być moją ucieczką, której wywierany na mnie wpływ jest nie do opisania.

„Hatha joga. Bezpieczne ćwiczenia dla ciała i umysłu” to książka stworzona przez trzech autorów: Martina Kirka, Brooke Boon i Daniela DiTuro. Ich krótkie biografie możemy znaleźć na końcu tej książki, ale każda z tych osób ma do czynienia z hatha jogą od jakiegoś czasu i jej praktykowanie przyniosło im wiele korzyści. Rozdział pierwszy skupia się na krótkim wprowadzeniu czytelnika w świat jogi – definicje różnych jej rodzajów, pochodzenie i korzenie, osiem członów jogi klasycznej, które powinien znać każdy jogin oraz co nieco o pranayamie i medytacji. Są to informacje krótkie i zwięzłe, bez zbędnego owijania w bawełnę – otrzymujemy same konkrety, które po prostu mają być przydatne.

Kolejne rozdziały zostały podzielone według ćwiczeń. Przechodzimy kolejno od pozycji stojących, balansujących i odwróconych poprzez wygięcia, skręty i skłony aż do pozycji siedzących i leżących. Ostatni rozdział natomiast zawiera kilka zestawów ćwiczeń, takie jak powitanie słońca czy powitanie księżyca. Natomiast co jest najważniejsze – sposób, w jaki dana asana została opisana. Przede wszystkim nie mamy tutaj jednego zdjęcia w asanie idealnej, ale zdjęcia krok po kroku jak wejść i wyjść z danej pozycji. Dodatkowo jest to podparte opisami, które zwracają uwagę nawet na najmniejsze szczegóły. Czasami okazuje się, że asana jest dla nas niewygodna, a my po prostu zapomnieliśmy o drobnym, ale jakże istotnym fakcie. 

Jednak to jeszcze nie wszystko. Przy każdym takim opisie możemy znaleźć jeszcze informacji dotyczące kontrpozy, czyli pozycji, którą powinno się wykonywać zaraz po danej asanie; o drishti – czyli prościej mówiąc kierunku kierowania wzroku podczas bycia w pozycji oraz o przeciwwskazaniach, przy których dane ćwiczenie może być kłopotliwe i szkodliwe. Wypisane zostały również korzyści fizyczne, ale i również umysłowe – jak widać joga jest pokarmem nie tylko dla ciała, ale również dla ducha i umysłu. No i jeszcze ostatnia rzecz, o której autorzy nie zapomnieli – pokazują łagodniejsze warianty danych asan lub pokrewne do nich, bądź też warianty nieco trudniejsze, dla osób chcących pójść o krok dalej.

„Hatha joga” jest bardzo dobrym podręcznikiem, zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Doskonale dopracowana i świetnie wydana książka, w której nie znajdziemy wszystkich pozycji, bardziej te podstawowe, ale bardzo szczegółowo przedstawione. Chwilami tylko polskie nazwy wydawały mi się nieco dziwne, ale nazewnictwo bywa różne, a mnie i tak najbardziej podchodzi to w sanskrycie. Jestem bardzo zadowolona z tej pozycji i wiem, że nie raz będę do niej zaglądać, nie tylko po to, aby z jak największą dokładnością wejść do danej asany, ale także żeby zdać sobie sprawę z tego, jaki wpływ ona na mnie wywiera. Serdecznie polecam tę pozycję każdemu, kto praktykuje lub dopiero ma zamiar zacząć, jest naprawdę bardzo dobra!

Za egzemplarz serdecznie dziękuję:

studioastro.pl

Komentarze

  1. Też od dawna myślę o jodze i może w końcu czas coś z tym zrobić? Dlatego z chęcią zapoznam się z tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety joga nigdy mnie nie interesowała - nie mam chyba cierpliwości. Więc zdecydowanie pozycja nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś próbowałam, ale nieszczególnie mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również próbowałam jogi, ale jakoś niezbyt jestem wygimnastykowana i nie odczuwałam tej wolności podczas ćwiczenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię ćwiczyć i chociaż joga z pozoru wydaje się łatwa, to jednak nie mam na nią czasu, ani cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię ćwiczyć. Jogi jeszcze nie miałam okazji próbować, ale wszystko przede mną:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

Popularne posty